En så´n dag idag -

- en ledig dag!

Bilen är tvättad, övervåningen städad (inte Matildas rum), sängarna renbäddade, tvätten på gång och grahamsgröten i magen.

Tanken var att jag skulle ha en skön, mysig ledig dag, men nu känner jag mig mest ledsen: Sjuka djur är inte kul. Ja, ja, det är värre med sjuka människor, men de kan för det mesta berätta vad som är fel.

Min älskade pålle Vilde Bill - han som grimaserar här ovan – är inte pigg i benen. I vart fall inte när han springer på volt i höger varv. Nu blir det nog till att boka tid hos veterinären. Kanske blir det böja ben, spruta kotor, vila 3 veckor. Om det räcker - man vet ju aldrig med en gammhäst. Han blir 19 år i april, och har hunnit med det mesta, så det är ju inte konstigt om det smärtar lite här och var. Det känner jag ju själv…

Ja, ja sånt är hästlivet. Nu har jag skrivit av mig lite här och strax tar jag en långpromenad i det vackra vädret! Förhoppningsvis flyger de sorgsna tankarna då ut ur huvudet. 

I helgen är det dressyrträning på Surf, för lill-Matilda och Agge-bagge. Det tycker hon är kul, så då tycker jag det också! Och goda vänner kommer på middag imorgon, det blir också bra!

Se där det känns redan lite bättre!  Så här glad var Matilda när hon & Argos tävlat i Vännäs i fjol! :)


Kommentarer
Postat av: Hanna

Men va tråkigt me bill, hoppas det inte är nåt allvarligt... Härlig bild på matilda :D

2011-02-09 @ 11:45:04
URL: http://Hannaforsberg.blogspot.se
Postat av: Åse

Så tråkigt med halta hästar. Håll oss uppdaterade vad som händer med Bill. Vi som också har en 19-åring känner igen ångesten så fort de är lite ofräscha en dag. Även om ponnyn är pigg som en lärka så känns det ju som som marginalerna är lite mindre än hos en yngre häst.

2011-02-12 @ 22:05:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0