I betraktarens öga

Ja, det är ju så - mycket sitter i betraktarens öga!
Just nu sitter det något irriterande i mina båda ögon. Virus, vagel eller skräp. Svider och värker gör det i allafall. Och inte är man vacker direkt, men röda, rinnande ögon. Speglar de min själ eller?

Men det är i betraktarens öga det sitter  - skönheten till exempel!
Emma är hemma i helgen, sista chansen för henne att flyga innan bäsen kommer. Hennes tjocka mage - det är vackert det!
 
Mina orkidéer gillar jag också - kräver knappt någon skötsel,
men blommar så vackert så!

Den i gröna krukan var så ful att den glömdes bort bakom gardinen en månad eller två, och vilken överraskning jag fick när den börjar blomma!

Ja det finns mycket fint att glädjas åt!
Nu väntar jag på mina nya stövlar, och lite vårslask så jag får testa dem!  

 Ciao! :)

Kommentarer
Postat av: Åse

Vilken snygg orkidé! Jag tar bara död på mina. Och så tar jag död på allt annat grönt, inklusive garderobsblommorna. Tom de konstgjorda håller på att avlida för de är så fulla i katthår så de syns snart inte.

2011-02-13 @ 20:36:37
Postat av: Christina

Det är faktiskt bara orkideerna som klarar sig hos oss. Anders blöter dem någon gång, och jag kan stänka på lite vatten ibland, men de får klara sig på lite! Annars gillar jag suckulenter/fetbladiga. De tål tom min vård!

2011-02-15 @ 07:50:37
URL: http://tantojag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0