Bara vara - jag vill, jag vill!

Bilen på service och veterinären bokad för hästen den halte. Hoppas det räcker med självmedicinering för människorna! Och att katten inte går ut och fightar på sig några bölder.

För övrigt tycker jag att det är för lite tid över. Jag vill bara VARA. Inte sitta här och uggla över siffror som ingen bryr sig om, eller har användning för.
Sabbatsår skulle vara något! Läsa bok, promenera, jobba mer ideellt - med gott samvete istället för som det är nu - resa, hälsa på lillebror och gullungarna, städa i sadelkammaren, köra grejor till Myrorna. Ja, mycket finns det som jag kan tänka mig göra istället för att jobba!

Men den svåra & stora frågan återstår: Vem ska försörja mig om jag inte jobbar?
36 miljoner på Grannyran i Postkodlotteriet vore något att börja med! En grand-prix häst (inte nödvändigtvis av Briars kaliber) & transport till Matilda, större bostad åt Emma & Adde, lägenhet på Rivieran och så lever vi på resten! Den lott jag har räcker kanske inte? Eller är det så att vi har för få grannar i Klabböle? Det yr liksom aldrig på vischan?

Suck & suck - drömma går ju, men nu är det bäst att återgå till verkligheten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0