Tröst i bedrövelsen

Jaha. Då var dagens veterinärbesök avklarat. Pålagringar på kotbenet höger fram, Finadyne och vila i tre veckor. Underverk sker varje dag, men knappast för Vilde Bill som har framtiden bakom sig. :-( 

Beställde en videokamera som tröst, men när jag skulle hämta den hade CyberPhoto stängt tidigare pga systembyte. Osis igen...

Dagens inköp fick bli bilagan till Expressen - och vilken tröst det blev! Kakor, bröd och smarr i hela tidningen! Och ett reportage om smörgåstårtans skapare - Gunnar Sjödahl - dåförtiden bagare på Wedemarks i Östersund. Mitt favvofik! Det går inte passera Östersund utan att slinka in på Wedemarks.


Deras schwartzwaldstårta är no one alla kategorier! På ett tidigare jobb kom en jämte-kollega på besök till oss i Umeå av någon anledning. Till mig hade han med sig en sch-tårta - det Örjan, glömmer jag ALDRIG!!!

Tillbaka till bilagan: Chokladfondanter (kallas visst varm chokladmousse här) - en av Matildas specialiteter och så god att man kan dåna! Och kolla här då - hästskor! Det är barndomsnostalgi det!

Mmm, lite bättre känns det nog nu. Och som sagt  - miracles do happen! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0